Az utolsó igazi Challenger

Dodge Challenger SRT Demon 170 - 1025 LE

A márka amely a legerősebb benzines izomautókat dobta piacra, kivonul a benzinfalók világából és beáll az elektromos autókkal való térhódításba. Dodge-hoz illően, ezt a búcsút is stílusosan teszik, ugyanis egy 1025 Lóerős utcai dragsterrel, Dodge Challenger SRT Demon 170-el zárják a klasszikus izomautó gyártásukat. Az utolsó igazi szörnyetegben a jól megszokott 6.2 literes kompresszoros motor gondoskodik a hátsó gumik rövid élettartamáról (amelyek egyébként a Vin Dieseltől megszokott két keréken indulásra is képesek), azonban a vezérműtengelyeken kívül számos újdonságot rejt magában a műszakilag.

Szinte minden alkatrész új vagy módosított, többek között a hajtásláncot meg kellett erősíteni, a hátsó tengely házát új öntési eljárással készítik, hogy az mentes legyen az esetleges stabilitást csökkentő légzárványoktól, nagyobb átmérőjűek lettek a féltengely-csuklók, a hengerfejeket extra acél-merevítők szorítják a blokkra, illetve a csapágyakat és a hajtókarokat is nagyobb teherbírásúra cserélték.

Kifejezetten az SRT 170-eshez fejlesztette ki Mickey Thompson cég a 315/50 R17 méretű drag racingre optimalizált abroncsot, amelynek a puha oldalfala engedi az abroncs gyűrődését, ami jobb tapadást eredményez, így 1,66 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, negyedmérföldön pedig kevesebb mint 9 másodperc alatt éri el a 240 km/órás végsebességét. Ezzel a teljesítményével a Dodge utolsó HEMI motoros autója, világrekord 2,004 g-s gyorsulásával még a villanymotoros szuperautókat is megizzasztja. Azonban ennek az erőnek eléréséhez egyedi E85-ös ethanol tartalmú üzemanyagra van szükség, ennek hiányában "csak" 913 lóerőt tud az autó.  Limitált számban, 3300 példány gurul majd le a futószalagról, amely az amerikai kereskedésekben 100.000 dollár körül lesz elérhető. A leendő tulajoknak azonban részt kell venniük egy 1 napos vezetéstechnikai oktatáson, illetve alá kell írniuk, hogy tisztában vannak azzal, hogy egy gyorsulási versenyekre optimalizált autót vásárolnak.

 

Ha te is szeretnéd kiélvezni az utolsó igazi benzinfaló szörnyetegek nyújtotta élményt, akkor nézd meg milyen szörnyek lapulnak nálunk!

 

Forrás: automotor.hu, caranddriver.com